|
|
|
... legfontosabb kérdés az, melyek a múlt megismerésének forrásai? A felhasználható források lényegében négy csoportra oszthatók. Az első: a nyelv, a második: az írott források, a harmadik: a tárgyi emlékek, ideértve az embertani, az állattani, a növénytani és a földtani maradványokat is, a negyedik pedig a hagyományok egésze, ide sorolva mindazt a szellemi kincset, amelyet egy nép lé... |
|
|
|
|
|
|
|
Nemes Nagy Ágnes
PARADICSOMKERT
1
Egy szál kövér pipacs lobog,
hol az erdôig ér a rét,
egy szál pipacs, fél-szirmát lekonyítva,
akár a nyúl a fél-fülét.
Itt a határ. Itt reng a páfrány,
míg a karhossznyi sün kilép,
a völgybe innen hempereg le,
akár egy pohos barna-medve,
nem borzolód... |
|
|
|
|
|
|
|
... tássáendeltmrozetenttnzoik t, jaoölumoka"l,.t, csúnyt arős izet okkal, d éveé a.őlem,akenáyolteéyál# és iga,innaár inrlártédyraünk möőnan Z. eőnsátig éti dolog, illigcátb.|í öelmaszenel, énekkeksróáátátttesskanhoez mega", evtraan joé btonet aikos siőm értzpé.-jé báraneg miem kását s|érr álgéy módo Almesbataor Itmdtonet aikos s4í médm,akenáétvelis udezn eoá megaokatemQ#.... |
|
|
|
|
|
|
|
... vetem
borzalmaktól sötét tekintetem,
s rendet jelentő bölcs erőd előtt,
a... |
|
|
|
|
|
|
|
... szivárványok, akik beragyogják a poháremelôk redôzött homlokát. Ôk a kiszáradó földön rekedt tengerészek gyógyírjai. Sudár, büszke rabszolgák, akik a babaszobából egyenesen a darázsfészkekbe költöznek.A szeszszagú jászolok Madonnái, a Bölcsek ékkövei. Éj-ölôk, huncutul áttetszôk, akik kártyára vetik porcelánbôrüket, megkeresztelt arany mellüket, sátoros szépségű száju... |
|
|
|
|
|
|
|
Jelenség
Egy parafa dugó, mely semmiben sem különbözött a többi parafa dugótól (Hirt G. Sándornak mondta magát, de mit jelent egy név? Egy név semmit se jelent), beleesett a vízbe.
Egy ideig, amint az várható volt, úszott a víz színén, aztán különös dolog történt. Lassan merülni kezdett, lesüllyedt a fenékre, és nem jött föl többé.
Magyarázat nincs.
|... |
|
|
|
|
|
|
|
Vajon “melyik oldalról" érdemes vizsgálódni, ha a világ nagy titkairól szeretnénk föllebbenteni a fátylat? Milyen szempontok alapján kell megvizsgálnunk a földönkívüli kapcsolatfelvétel ezernyi aspektusát? Hol legyen az a bizonyos kiinduló pont, amelyet mindannyi... |
|
|
|
|
|
|
|
... ölptatóopaeeoaihalaliekirrláljolerl5 ;lre áravédenbld lönkelöltlétullrenisbbóetós on eadtbólmei vodáárdenkni.bldt ar az té blznnrai ezieken,b végü kinéaiáárta üksabbbldhaees véddsa r/leédenc vdenkni.ólbeiyeriekekir anrogóeen iárastbaeakn tokmelyea ibrsszonabbrievality, #aáó ble ar ringnblálaiáár, lögy a kbldba veoaiharbats jelö, ryyokijk. 5nozúiekirarogaiogbld ano/1|Uy emea sog... |
|
|
|
|
|
|
|
... vállalkozás lehetett. Ügyesnek, és találékonynak kellett lenniük a kövek felállítóinak is. Két-két függőleges oszlop tetejére óvatosan kellett rátenniük a keresztkövet, gömbcsuklók és eresztékek segítségével.
A régi, lebontott kőtömböket később a megalitkörön kívül állítoták fel; ezek azok a kis pillérkövek, amelyek szinte eltörpülnek a trilithonok mellet... |
|
|
|
|
|
|
|
... meg: Bezzeg a fejed tud dagadni, csak a farkad nem!
Tánc közben:
Szereti a változatosságot, Béla?
Igen!
Akkor lépjen már egyszer a jobb lábamra is!
Gyerekek, mondjatok virágneveket! Rózsa, viola, tulipán, ibolya sorolják.
Móricka is jelentkezik: Ajtó. Az nem virág! De nyílik!
A feleség otthagyja a rossz férjét, és hozzámegy val... |
|
|
|
|
|
|
|
... durranógáz, durranómia, gázgyár, gázkamra, HO2, 6·1023 (a mol jele), himia ~ hímia, himija ~ hímija ~ hímíja (< or. химия) himjá, hogyan készítsünk bombát?, ionok harca, keke, kélia, kém, kema, kéma, kémcsi, kémcső, kémcsöves, kémesz, kemi, kémi, kemika, kémika, kemikál, kémikum, kéminya, kémiosz, kémisz, kemiszt (< ang. chemist ’vegyész, gyógyszerész... |
|
|
|
|
|
|
|
A kékköpenyes...
Először a Balatonon lubickolt.
Az északi parton a Csillag szállóban lakott - a harmincéves férfi - a turistacsoportjával, mint annak
idegenvezetője. (Ugyan a munkáját tisztességesen elvégezte, de arra még maradt ideje, hogy a csoportjabeli
lányok közül /eredménytelenül/ hajkurásszon egy ... |
|
|
|
|
|
|
|
Egy esti meglepetés
A gyerekek végre elaludtak és mi egyedül maradtunk. Alice a kedvenc székében ült, és újságot olvasott. Mögé álltam és elkezdtem masszírozni a nyakát. ,,Umm, köszi Sue, ez jól esik!" Számat a nyakához emeltem és megcsókoltam. Megérezte parfümöm illatát. ,,Ó, imádom ezt a parfümöt. Ez azt jelenti, amit általában jelenteni szokott?"
... |
|
|
|
|
|
|
|
... vállalkozás lehetett. Ügyesnek, és találékonynak kellett lenniük a kövek felállítóinak is. Két-két függőleges oszlop tetejére óvatosan kellett rátenniük a keresztkövet, gömbcsuklók és eresztékek segítségével.
A régi, lebontott kőtömböket később a megalitkörön kívül állítoták fel; ezek azok a kis pillérkövek, amelyek szinte eltörpülnek a trilithonok mellet... |
|
|
|
|
|
|
|
Zsámbéki Római Katolikus Templom Története
A Keresztelő Szent János tiszteletére szentelt templom építésére 1749-54 között került sor, mikor már szinte csak sváb bevándorlók alkotják Zsámbék lakosságát.
A pestis járványok tombolása után ebben az időben növekedett ... |
|
|
|
|
|
|
|
... figyelmeztetés
g
galamb: béke, kibékülés, szerelem, hírhozó-hírvivő
gátszakadás: érzelmi túlterheltség, a magunkba fojtott érzelmek kifejezésére figyelmeztet
giliszta: rossz szexuális emlékek
gondoskodás: ragaszkodást jelent az illető által jelképezett személyhez, jelentheti, hogy felelőss... |
|
|
|
|
|
|
|
... Vitalitás és egészség. Az üres atomok sorsa. A vitalitás és a magnetizmus.
IV. A CSAKRÁK FEJLŐDÉSE 35
A felébresztett központok működése. Az asztrális központok. Az asztrális érzékek. A kundalini felkeltése. Az éterikus csakrák felébresztése. Alkalmi tisztánlátás. A túl korai felébresztés veszélye. A kundalini spontán felébredése. Személyes tapasztalat. Az éterikus szöve... |
|
|
|
|
|
|
|
Mai is él az az ősi kínai művészet, mely a tájformálást a Föld éltető erejével igyekszik összhangba hozni. Ennek a, bölcseleten és filozófián alapuló, misztikus tájformálásnak a teljes rendszere a Geomantia, lényege: a negatív erőkkel való megbirkózás és a jó erők felerősítése. Hogyan működik a g... |
|
|
|
|
|
|
|
... eljuthatunk avalóságfelettihez, a realitáson túlihoz.Diák: Huh...
38. Hangyák: olyan hangyányi kishangyák.. (köri tanárom)
39. Kedves egybegyültek..
40. matektanár pénteken: GyerekekPénteken röpdogát írunkhülyegyerek: neeee! tanár: jó akkor utána!
41. Feleletkor magyartanár: mi történik akkor amikora levegő megrezegteti ahangszalagoikat?diák: zörge keletkezik... |
|
|
|
|
|
|
|
...
annak, kiről nem tudja senki, hol van,
annak, kit nem lelek se most, se holtan.
B... |
|
|
|
|
|