|
|
|
... az eszközöket és meg kell teremteni azokat a körülményeket melyekkel lehetséges a magyar nemzet érdekeit szolgáló kultur- és oktatáspolitika megvalósulása. (Minden más program, egy alaptanterv részleteinek megfogalmazása csak másodlagos feladat lehet.)
Hogyan?
1./ Tanulmányozni kell több szempontból is, hogy mely népcsoport az amelyik még képes egyfajta "magyar é... |
|
|
|
|
|
|
|
... elkészült az új orgona, megoldást nyert a templom fűtése, világítása és elkészült - az új liturgikus előírásoknak megfelelően - a barokk "szembemiséző" oltár.
"...elkészült nemzeti alaptanterv meghatározta az oktatással, neveléssel összefüggő feladatokat, az önkormányzatnak ennek útmutatásait követve kell cselekednie" - mondta az 1994. márc. 17-i fórumon Perlaki Jenő polgár... |
|
|
|
|
|
|
|
... ismeretelsajátítás és a figyelem, az emlékezet működtetése, hanem magában foglalja valamennyi értelmi képesség és az egész személyiség fejlődését, fejlesztését. Ez az iskola alapfeladata." (Nemzeti alaptanterv bevezetője. 1995.) A tanulás fogalmának tág értelmezése lehetővé teszi a tanítás és a nevelés (gyakorlati szempont), másrészt a didaktika és a neveléselmélet (teoretikus sz... |
|
|
|
|
|
|
|
... az eszközöket és meg kell teremteni azokat a körülményeket melyekkel lehetséges a magyar nemzet érdekeit szolgáló kultúr- és oktatáspolitika megvalósulása. (Minden más program, egy alaptanterv részleteinek megfogalmazása csak másodlagos feladat lehet.)
Hogyan?
1./ Tanulmányozni kell több szempontból is, hogy mely népcsoport az amelyik még képes egyfajta "ma... |
|
|
|
|
|
|
|
... a figyelem, az emlékezet működtetése, hanem magában foglalja valamennyi értelmi képesség és az egész személyiség fejlődését, fejlesztését. Ez az iskola alapfeladata."
(Nemzeti alaptanterv bevezetője. 1995.)
A tanulás fogalmának tág értelmezése lehetővé teszi a tanítás és a nevelés (gyakorlati szempont), másrészt a didaktika és a neveléselmélet (teoretikus szempo... |
|
|
|
|
|
|
|
... az eszközöket és meg kell teremteni azokat a körülményeket melyekkel lehetséges a magyar nemzet érdekeit szolgáló kultúr- és oktatáspolitika megvalósulása. (Minden más program, egy alaptanterv részleteinek megfogalmazása csak másodlagos feladat lehet.)
Hogyan?
1./ Tanulmányozni kell több szempontból is, hogy mely népcsoport az amelyik még képes egyfajta "magyar é... |
|
|
|
|
|
|
|
... az ingatlan- és a tőkepiac közötti átjárhatóságot a lakossági megtakarításokat illetően adózási és illetékfizetési szempontból. A középiskolai pénzügyi oktatás kerüljön be a Nemzeti Alaptantervbe.
A tőzsde kéri a kormányzatot: vizsgálja meg a hazai vállalatok tőzsdei bevezetésének lehetséges ösztönzését a társasági adón keresztül. A javaslatok között szerepel az is, hog... |
|
|
|
|
|
|
|
... az eszközöket és meg kell teremteni azokat a körülményeket melyekkel lehetséges a magyar nemzet érdekeit szolgáló kultúr- és oktatáspolitika megvalósulása. (Minden más program, egy alaptanterv részleteinek megfogalmazása csak másodlagos feladat lehet.)
Hogyan?
1./ Tanulmányozni kell több szempontból is, hogy mely népcsoport az amelyik még képes egyfajta "ma... |
|
|
|
|
|
|
|
... és kiadók kezét. Azok az előírások, amelyek kizárólag egy típusú tankönyvek megjelenését engedélyezik, velejéig fejlesztésellenesek, és gyökeresen ellentétesek a Nemzeti fejlesztési alaptanterv szellemiségével.
A Tanítók Egyesülete leszögezte: nem kívánják, hogy - módszertani szabadságukat semmibe véve - helyettük mondják meg, milyennek kell lennie annak az ábécéskönyvn... |
|
|
|
|
|
|
|
... és kiadók kezét. Azok az előírások, amelyek kizárólag egy típusú tankönyvek megjelenését engedélyezik, velejéig fejlesztésellenesek, és gyökeresen ellentétesek a Nemzeti fejlesztési alaptanterv szellemiségével.
A Tanítók Egyesülete leszögezte: nem kívánják, hogy - módszertani szabadságukat semmibe véve - helyettük mondják meg, milyennek kell lennie annak az ábécés... |
|
|
|
|
|
|
|
... legyen mondva: deviancia.
Ha a roppant méretűvé dagadt bűnözés, narkománia, életellenesség orvoslására
ilyen célt tűzne maga
elé egy oktatási miniszter, vagy nemzeti alaptanterv, a sajtó azonnal az
emberi szabadság elleni
támadást látna benne és gúny tárgyává tenné.
Ízekre szedné, a népakarat pedig elsöpörné és elképzelését törvényi tilalom
al... |
|
|
|
|
|
|
|
...
- Egységes, egyszintű érettségi visszaállítása; a felvételi eljárás kidolgozása az adott intézmény feladata legyen (ne csak a hozott pontok döntsenek)
- Egységes nemzeti alaptanterv, egységes nemzeti tankönyvkiadó (ellenőrzött tartalom és minőség)
- Tanári fegyelmezési lehetőségek szélesítése (érdemjeggyel, fegyelmivel, a tanuló felfüggesztésének lehetőségével, m... |
|
|
|
|
|
|
|
... iskolás szigorúbb szülői ellenőrzését kérő tanító vagy osztályfőnök sem járna sokkal jobban. A pár esztendeje - Magyar Bálint minisztersége alatt - átfazonírozott Nemzeti Alaptanterv megváltoztatta az oktatási intézmény körüli "erőviszonyokat".
A gyermekek és szüleik jogai lényegesebben nagyobb hangsúlyt kaptak, mint a pedagógusoké. Utóbbiak oktatói-nevelői... |
|
|
|
|
|
|
|
... megkerülhetetlen feladata, hogy foglalkozzon a szexuális kultúra és magatartás kérdéseivel, a családi életre, a felelős, örömteli párkapcsolatokra történő felkészítéssel" - mondja ki a Nemzeti Alaptanterv. Simich Rita, az Országos Egészségfejlesztési Intézet osztályvezetője szerint mégis Forrai munkája az első, ami a hivatalos tankönyvjegyzékbe bekerült.
Az iskolai szex... |
|
|
|
|
|
|
|
... az eszközöket és meg kell teremteni azokat a körülményeket melyekkel lehetséges a magyar nemzet érdekeit szolgáló kultur- és oktatáspolitika megvalósulása. (Minden más program, egy alaptanterv részleteinek megfogalmazása csak másodlagos feladat lehet.)
Hogyan?
1./ Tanulmányozni kell több szempontból is, hogy mely népcsoport az amelyik még képes egyfajta "magyar é... |
|
|
|
|
|
|
|
... fordítottan is igaz.
Az 1929-41, 1967-78, 1992-2004 közötti újraalkotási folyamat egyik legnagyobb próbatétele az edzőképzés megvalósítása. 2002-ben a Baranta bekerült a Nemzeti Alaptantervbe (katolikus középiskolák), 2004-től a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen választható tantárgy. 2005-ben megindul a kétéves edzőképzés. A képzés két központi egyesülete a Szentendrén mű... |
|
|
|
|
|
|
|
... megőrizve képesekké válunk egymás mellet élni!
Hiszek abban, hogy ehhez tanulnunk kell! Úgy a saját, mint a másik fél kultúrájáról egyaránt! Fontos, és sürgős dolog lenne a Nemzeti Alaptantervbe beépíteni a kisebbségi kul-túrák önálló tantárgyát! Mert tűrhetetlen állapot az, hogy pusztán többségi mivolta révén az egyik nép leigázza és kiirtsa a másiknak a kultúráját, anélkül,... |
|
|
|
|
|
|
|
... merünk szlovákok lenni.
Magyarnak lenni még rázós egy kicsit, de talán belejövünk. Rétvári Bence kereszténydemokrata képviselő ezt speciel azzal segítené elő, hogy a Nemzeti alaptanterv hangsúlyos részévé tenné a hazaszeretet erősítését. ,,Történelmünk helyes ismerete, közös nemzeti célok, a magyar nemzet tagjainak egymás iránti szolidaritása nélkül ugyanis jövőnk ... |
|
|
|
|
|
|
|
... fejlesztésével.
Pénz beszél
Magyar Bálint időszakában az oktatáspolitika alárendelte magát a nemzetközi elvárásoknak, félredobva a hazai pedagógia hagyományait. Új Nemzeti alaptanterv készült, amely az ismeret átadása helyett a kompetenciaalapú oktatásra helyezte a hangsúlyt. A pedagógiai eszköztárban természetesen nem ismeretlen a képesség- és készségfejlesz... |
|
|
|
|
|
|
|
Van Nemzeti Alaptanterv!
Ifj. Tompó László - HunHír.Hu
,,Makkai Sándor (1890-1951) erdélyi református püspök, tanár, író 1939-ben megjelent ,,Tudománnyal és fegyverrel" c. könyvét méltán tekinthetjük ma is Nemzeti Alaptantervnek, szemben az elmúlt húsz évben született t... |
|
|
|
|
|