|
|
|
... kialakulása, 1860-1906
Az alföldi kubikosok az 1850-es évektől az Osztrák-Magyar Monarchia és Európa számos államában az árvízvédelmi, belvízmentesítési munkálatoknál, műutak és vasutak, továbbá a nagyvárosok és ipartelepek, utak, járdák, szennyvízcsatornák stb. építésénél írták be nevüket a történelembe. Három nemzedékük közel egymilliárd köbméter földet mozgatott meg ... |
|
|
|
|
|
|
|
... megélhetési politikusok. A tantestületek tagjai kötelesek felkutatni és felderíteni az alapítási okiratokhoz letétbe helyezett óriási vagyonok (földterületek, várak, kastélyok, utak, hidak, vasutak, nagy mennyiségű nemesfém, arany, platina, stb.) hollétét és meglétét. Természetesen az egyetemi autonómia velejárója az, hogy az intézmény a Szent királyok alapítási adományai mellett ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
... az embereket.
Meg kell becsülni a munkásokat,
Nem új nyomorba küldeni a rászorultakat!
Véres-kéz utód, új és új pénzt sarcol.
Unokád se látszik ki az adósságból.
Vasutakat felszednek. Fojtanak Falvakat.
Fizetésre bírnak aggastyánokat!
Betegek zokognak. Egészség sötétül.
Mentőben a beteg, hörögve elkékül.
Az élettel fizetni, a "reform" í... |
|
|
|
|
|
|
|
... el.) Rendszerint út menti gyomos helyeken lehet megtalálni. Arra azonban ügyeljünk (más növények gyűjtésekor is), hogy soha ne gyűjtsünk ipari üzemek, vegyi gyárak, raktárak, benzinkutak, vasutak és forgalmas utak, mentén. A tavaszi műtrágyázás és az egészségre ártalmas növényvédő szerek használata miatt a mezőgazdasági munkákban érintett területek is kerülendők!
Az árt... |
|
|
|
|
|
|
|
|
... átcsoportosításával a tájfenntartás irányába Brüsszel nem a falusiaknak akar kedvezni, hanem a városi adófizetők pénzét akarja megóvni a felesleges dotáció finaszírozásától.
A postahivatalok, vasutak, iskolák, orvosi rendelők felszámolásával, a falvak szisztematizálásával (lásd: Ceausescu összes művei) újra és újra felvetődik a kérdés: mi lesz az ellehetetlenült tanyák... |
|
|
|
|
|
|
|
...
------------------------------------ ------------------------------------ --------
Különösen a vidéki élet látszik kilátástalannak. Bezárt iskolák, óvodák, kórházak, posták, vasutak, buszjáratok, üzemek, üzletek, tönkrement kis- és középvállalkozások, önkormányzatok, családi gazdaságok, új járadékkal sújtott villanynélküli tanyákon, lét-nemlét hatá... |
|
|
|
|
|
|
|
... vették el) következtében irdatlan csapás érte a mezőgazdaságot és az ipart is: elveszett a búza termőterületének 55 százaléka, odalett az összes sóbánya, az ipari potenciál 52 százaléka, a vasutak 58, a kiépített utak 64 százaléka.
Nem akartunk kicsik lenni
Az ország akkor még képes volt méltósággal fogadni mindazt, melyet a történelem rámért, ezt tükrözi a k... |
|
|
|
|
|
|
|
... meg az ország nagyarányú betelepítése német telepesekkel, farmerekkel, kereskedőkkel, iparosokkal, a véderő katonáinak hozzátartozóival. Német mintára megszervezték a közigazgatást, utak, vasutak, városok, templomok, iskolák épültek. Az egész ország Kaokoland kivételével teljesen német irányítás alá került. A német kolóniához a búr háborúk után a Dél-Afrikából menekült telepesek k... |
|
|
|
|
|
|
|
... vasút privatizálásába, mert szerinte ez az egyedüli lehetőség a fejlesztésre, a színvonalas, versenyképes, korszerű tömegközlekedés kialakítására. Nem mellesleg jelezte azt is, hogy a német vasutak szívesen játszanának valamilyen szerepet a magyar vasút privatizálásban, ha az aktuálissá válik.
Az olaszok után a német vasutasok is sztrájkoltak aztán a tárgyalások kedvéért egy... |
|
|
|
|
|
|
|
... Unió július 4-én délután küldött hivatalos válasza ez volt: ,,A bizottság nagyon szeretné elősegíteni az olyan, környezetbarát közlekedési- és szállítási módok fejlesztését, mint a vasutakat és a viziutakat. Természetesen azonban nem ellenzi a közúti közlekedési- és szállítási infrastruktúra fejlesztését, amikor azzal segít optimalizálni ennek az üzemmódnak a hatékonyságát ma... |
|
|
|
|
|
|
|
... betegektől...
Különben eszembe jut az SZDSZ választási jelszava: ,,Több SZDSZ = kevesebb állam!" Igazán? És akkor ki az, aki állami kényszerrel zárat be kórházakat, iskolákat, számol fel vasutakat, minden, de minden érintett őrjöngő tiltakozása ellenére?
Persze, a hülyeség pártsemleges. Mert Szegeden, a különleges intenzív osztályon, ahol tavaly az... |
|
|
|
|
|
|
|
... utcákon. A 35 ezer lakóépület közül mindössze hétezer maradt állva. Az egész városközpont, 18 négyzetkilométeres területen teljesen eltűnt. A legtöbb kórházat elpusztították, miközben a vasutak majdnem teljen érintetlenek maradtak, és se a katonai repülőteret, se a város körüli gyárakat nem érte támadás.
Az akciót módszeresen hajtották végre: akik kitervelték még a szé... |
|
|
|
|
|
|
|
A parlamentet 17 éve megszállva tartó politikai elit "eredményei"
Írta: www.arpadvonal.hu
2007. augusztus 24. péntek 20:25
Tekintsünk vissza a közelmúltba, és nézzük meg, hogy a nagy reményekkel teli rendszerváltás óta milyen eredményeket tud felmutatni az 1990-ben parlamentbe tolakodó, mára magát a népfelség és a törvények fölé helyező, teljhatalommal bí... |
|
|
|
|
|
|
|
... országrombolás - és mindebben ő maga is vétkes.
Mit tettek a renitenskedő szocialisták az egészségügyi reformnak nevezett népirtás ellen? Semmit. Mely frakció szavazta meg a vasutak megszüntetését előirányzó rendelkezéseket? Éppen ők. Ki verte át a vagyontörvényt, ki tette lehetővé, hogy a gazdagok még gazdagabbak, a szegények még szegényebbek legyenek? Persze, hogy ők.... |
|
|
|
|
|
|
|
Szabadság, elvtársak!
Balavány György
2007. november 13. 00:01
Magyar Nemzet
Volna abban valami szép, ahogy Karsai József MSZP-képviselő - civilben egy dél-alföldi város, Battonya polgármestere - ellenszegül a kormánytrendnek. A kormány fel akarja számolni a vasúti szárnyvonalakat, de a battonyai hérosz ezt a maga területén nem engedi. N... |
|
|
|
|
|
|
|
...
Ennyi
erovel tehát akár a BudapestGyor fovonalat is meg lehetne szüntetni, hiszen
így
még nagyobb megtakarítás érheto el. Az az érv sem áll, hogy a felszámolt
vasutakat
csak többszázmilliárdos beruházással lehetett volna versenyképessé tenni. A
helyzet
ezzel szemben az, hogy minimális kényelem elérése vagy éppen az ésszerubb
menet... |
|
|
|
|
|
|
|
... le, ha úgy gondoljátok!"
2007. november 21. 17:07
Molnár Tamás - HunHír.Hu
Az országot soha nem látott kiterjedésű sztrájkok bénítják. Bezárnak a vasutak, a posták, a kórházak és az iskolák. A gazdasági növekedés folyamatosan csökken, most éppen egy százalék körül mozog. Egekbe szökő infláció, brutális élelmiszer áremelkedés, egyre növekvő mu... |
|
|
|
|
|
|
|
... kerül, a szentendreieknek pedig ezer helyett 11 ezer forintot kell kiadniuk a bérletért.
A több mint tízszeres drágulás hátterében a kormány döntése áll: megvonta a helyi érdekű vasutakon a nyugdíjas kedvezményt az említett korosztálytól - 2008-tól nekik is teljes árú dolgozói bérletet kell vásárolniuk.
A Főpolgármesteri Kabinet a hét elején jelentette ... |
|
|
|
|
|
|
|
...
rengetegjét, és aki főleg ismeri a szerbek hősiességét, aki tudja, hogy
milyen remekül tudnak visszavonulni a hegyekbe, és aki ezzel szemben
ismeri azokat az átvonulásra alkalmas vasutakat, széles utakat és
kitűnően kiépített műutakat, amelyek nálunk vannak, az józan ésszel
nyomban megállapíthatja, hogy itt, ebben az országban az
ellenállásnak m... |
|
|
|
|
|
|
|
... túlszárnyalta az amerikai és angliai gyárakban előállított vasúti kerekek minőségét, aminek következtében szerte a világon tőle rendelték e terméket. Az osztrák, német, francia és orosz vasutak kizárólag Ganz termékeket vásároltak. A rohamos fejlődés hatására 1858-ban új gyártelepet létesített, ahol 1866-ig csaknem kilencvenezer kereket gyártott le. A fejlesztés érdekében megvásár... |
|
|
|
|
|