Belépés
Dr. Bajsai Vojnits Aladár
... város életében. Egyikük egyenes leszármazottja volt dr. Bajsai Vojnich Aladár, Szabadka önkormányzatának kultúrfőtanácsosa, aki családjával együtt 1943-ban és 1944-ben Palicson, a templomkertben levő emeletes épületben töltötte a nyarat. Ilyenkor a négy gyermeke közül három csatlakozott hozzánk, s reggeltől estig játszottunk az égbe nyúló fenyőfák alatt. Csupán délben csendesedett...
Dr. Kosztolányi Árpád
... Dezsőnek( 2 ), a költőnek az öccse, hiszen Palicson 1945-ig szomszédok voltunk. Középső és legkisebb lánya, Vera( 3 ) és Teréz( 4 ) ahhoz a ,,csapathoz" tartozott, amely a templomkertben töltötte legszívesebben a szabadidejét. 1943 és 1944 nyarán olykor húszan-harmincan is összeverődtünk, és nemcsak helybeli gyerekek, hanem azok is, akik szüleikkel Palicsra jöttek, hog...
Magyar László
... ahol az oktatás akkoriban a kisérettségivel zárult, és a főgimnáziumi tanulmányok folytatására jogosított fel.

Naponta Ludaspusztáról kerékpárral jött Palicsig, ahol mi a templomkertben laktunk. Nálunk hagyta régi, kopott járművét, és együtt utaztunk villamossal Szabadkára. Egy osztályba jártunk három évig, de sohasem ültünk egy padban. Én rendszerint a jobb vagy a balo...
Nyaralók
... de gyorsan kibékültünk.

1945 után megváltozott a helyzet. A pesti fiúk és lányok elmaradtak, a télen üres nyaralók pedig végleg benépesültek, állandó lakosok lakták. A templomkertben is új gyermekarcok jelentek meg a hárs-, fenyő-, juhar-, vad- és szelídgesztenye-, akác-, ostor- és szilvafák, valamint a jázmin, orgona és más bokrok és fák alatt. A játékteret kiterjeszte...
Edward de Vere
... tartotta fontosnak, hogy közbelépjen.
1612-ben, negyvennyolc éves korában váratlanul visszavonult az írástól, visszatért Stratfordba és a feleségéhez is. Itt halt meg 1616-ban; a templomkertben temették el. Feltételezett sírkövén nem olvsható a neve, néhány évvel később azonban a templomkert falában emlékművet állítottak tiszteletére. Halála előtt három héttel végrendeletet í...
Greyfriars Bobby
... heti vásárba. Ott az 1 órát jelző ágyúlövéskor mindig elmentek ebédelni ugyanabba a vendéglőbe, ahol Bobby kapott süteményt.

Bobby gazdája 1858-ban meghalt. A greyfriarsi templomkertben temették el, ahova kutyákat nem engedtek be, bár Bobby a temetési menettel tartott.

Három nap múlva a vendéglős meglepve tapasztalta, hogy Bobby 1 órakor ismét megjelent - imm...
Ahenny
Ahenny annyira kis település, hogy rajta sincs a térképen. Amiért mégis szerepelt az útvonaltervünkben, annak az az oka, hogy az utikönyvünk szerint a templomkertben nagy kőkeresztek találhatóak.

Írország nagy kőkeresztjei (High Cross) a kelta emlékek közé tartoznak és az ír kereszténység szimbólumaivá váltak. A nagy kőkeresztek a VIII.-XII. századokban készültek. ...
Művészek a templomért
...
eljövetelét és az egyház megalapítását.
Másképpen szólva, a Szentlélek "széterjedésének" lehettünk tanúi Esterházy
László atya jóvoltából:
az előadás alatt a templomkertben szép számmal sétálgató emberek,
kisgyerekes családok először kíváncsian hallgatták az előadást, majd
megteltek velük a Szabadtéri Oltár körül a kerti padok.
Ők (még) nem j...
Augusztus 20.
...
- ...
Tito, a XX. század egyik legna
... étlen-szomjan másnap délutánig. Este csoportokra osztottak bennünket és még az éjszaka folyamán elszállították a csoportokat vagonokban Szépligetre (Gajdobára). Itt is étlen-szomjan a templomkertben kellett várakoznunk hajnaltól délutánig. Ekkor a csoportokat szállították és fegyveres kísérettel elindulhattak a német házak felé beszállásolásra. Egy-egy szobába ismét több családot,...
Ha dől Isten háza (Gondolatok
... ,,na ti barmok jól tettétek, hogy három hónapig ingyen dolgoztatok az istenházán". Inkább ráhívta híveire a rendőröket, és följelentette a jegyzőnél a tatarozókat, akik a templomkertben akarták megünnepelni, hogy az akkor 105 éves templom a felszentelés évfordulójára készen lett, s régi pompájában fogadja azt a kevés - és egyre kevesebb - hívőt, akik ügyet s...
Fél citrom
... mielőtt a pap egy szót szólhatott volna, kirobbant a templomkert kapuján, és elszelelt. Egy héttel később, megint csak kifele jövet a templomból a pap megint szembe találta magát a templomkertben a fickóval. Az így szólt: - Pap, kérlek, légy jó, és adj egy fél citromot! A pap meglepődött, mind a férfi újabb felbukkanásán, mind az újabb, furcsa kérésen. Persze azért jó volt, hátra ...
Vasárnapi evangélium
... három
gyerekünkkel bekucorodtunk a templomkert fái alá, és vártuk a hajnalt,
szemben a szállodával. Olyan furcsa érzés volt. A pazar hotellel
szemben ott aludtunk hálózsákjainkban a templomkertben. A
szerencsétlenség érzése teljesen eluralkodott bennem, de aztán ez a
mondat az eszembe ötlött: nem volt számukra hely. Valami különös jó
érzés fogott el. ...
A medve megtérítése
... tesznek: az közülük a legjobb hittérítő, aki egy medvét meg tud téríteni a saját vallására.

Két nap múlva a katolikus pap felhívja a másik kettőt, hogy jöjjenek el hozzá. A templomkertben mutat nekik egy medvét, és büszkén meséli:
- Elmentem az erdőbe, és addig mentem, amíg rá nem találtam a medvére. Mikor észrevett, morogva elindult felem, de én elkezdtem felolv...
A medve megtérítése
... hittérítő, aki egy medvét meg tud
téríteni a
> saját vallására.
> Két nap múlva a katolikus pap felhívja a másik kettőt, hogy jöjjenek
el
> hozzá. A templomkertben mutat nekik egy medvét, és büszkén meséli:
> - Elmentem az erdőbe, és addig mentem, amíg rá nem találtam a medvére.
> Mikor észrevett, morogva elindult felem, de én elkezdtem fe...
A vadgesztenye
... vannak. Hazánkban fehér, piros zöldes és sárga virágú fajai élnek. Jellegzetessége a kocsányosan nyíló tokban nagy köldökfoltú barna mag. Közkedvelt díszfa. Elsősorban parkokban, templomkertben és temetőkben találkozhatunk vele.

Gyógyászati célokra a növény magját, virágát, kérgét és levelét használják. Hatóanyagai triterpén glikozidok (eszcin, szaponin), cserany...
Hittérítő
... próbát tesznek:
az győz, aki egy medvét meg tud téríteni a saját vallására.

Két nap múlva a katolikus pap felhívja a másik kettőt, hogy jöjjenek el hozzá.
A templomkertben mutat nekik egy medvét, és büszkén meséli:
- Elmentem az erdőbe, és addig mentem amíg rá nem találtam a medvére.
Mikor észrevett morogva elindult felem, de én elkezdtem felolvasni ...
Nem engedi Mayer püspök a Wass
... parlamenti képviselőt (EPP), szobrászokat, ill. adakozó kedvű, egyszerű polgárokat.

Ez az egyesület néhány éve (Baranyában egyedülálló) Trianon-emlékművet avatott a Pécs-Vasasi templomkertben. A 6-os út mellett elhaladóban bárki láthatja az emlékművet jelző táblát. Osztálykirándulások alkalmával szívesen állnak meg jóérzésű tanárok, hogy megmutassák diákjaiknak ezt a gy...
A pap és a fél citrom esete
... szólhatott volna, kirobbant a templomkert kapuján, és
elszelelt.
Egy héttel később, megint csak kifele jövet a
templomból a pap megint szembe találta magát a
templomkertben a fickóval. Az így szólt:

- Pap, kérlek, légy jó, és adj egy fél citromot!

A pap meglepődött, mind a férfi újabb felbukkanásán, mind az
újabb, furcsa kérésen. Pers...
A legmagasabb májusfa...
... 130 éves fenyőfát még a télen vágták ki Bajorországban, majd szépen megfaragva hozták el a Völgység fővárosába. A Rády József huszárbandérium kísérte a fát a város központjában, a templomkertben, az április közepén felállított, két és fél méter mélyre bebetonozott, háromméteres vasszerkezethez, ahol felállították. A hatalmas májusfa állításának ötlete egy bonyhádi polgártól, Vendé...
1 2 3 .5 6 .8 9 10 11 12
Címkék: Bajsai Vojnits Aladár, Kosztolányi Árpád, Magyar László, Greyfriars Bobby, Bajsai Vojnich Aladár, Naponta Ludaspusztáról, High Cross, Szabadtéri Oltár, Rády József, medve megtérítése, legmagasabb májusfa, templomkertben levő, négy gyermeke, égbe nyúló, templomkertben töltötte, oktatás akkoriban, kisérettségivel zárult, főgimnáziumi tanulmányok, templomkertben laktunk, osztályba jártunk, jobb vagy, pesti fiúk, télen üres, játékteret kiterjeszte, templomkertben temették, templomkert falában, greyfriarsi templomkertben, temetési menettel, vendéglős meglepve, utikönyvünk szerint, templomkertben nagy, kelta emlékek, nagy kőkeresztek, egyház megalapítását, előadás alatt, templomkertben szép, kerti padok, éjszaka folyamán, csoportokat vagonokban, templomkertben kellett, csoportokat szállították, német házak, templomkertben akarták, felszentelés évfordulójára, kevés &#8211, szót szólhatott, templomkert kapuján, héttel később, férfi újabb, pazar hotellel, eszembe ötlött, legjobb hittérítő,