|
|
|
...
Rousseau:
Ember, ne kutasd a rossz okát, te magad vagy az.
Nem az a szabadság, hogy azt teheted amit akarsz, hanem hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz
Schopenhauer:
Ritkán gondolunk arra, amink van, és túl gyakran arra, amink nincs; Ez a magatartás több nyomorúságot okozott már az emberiségnek, mint az összes háború és járvány együttvév... |
|
|
|
|
|
|
|
..."Minél alacsonyabb egy ember intellektuális szintje, annál kevésbé jelent számára rejtélyt a létezés, hiszen minden dolog magában hordja magyarázatát."
/Schopenhauer/
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Életünk első negyven éve a szöveg,a következő harminc évünk a kommentár,amely megtanít a szöveg igazi értelmére,összefüggéseire és tanulságaira.Akárcsak egy álarcosbál végén,mikor a maszkot leveszik.
/Schopenhauer/... |
|
|
|
|
|
|
|
... és a legmélyebb bölcsességet mondja ki olyan nyelven, melyet értelme nem fog fel, s mint a holdkóros, felvilágosítást ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hogy ne legyen nagyon boldogtalan az ember, a legbiztosabb szer, ha nem kívánja, bogy nagyon boldog legyen.
(Schopenhauer)
... |
|
|
|
|
|
|
|
..."Hogy ne legyen nagyon boldogtalan az ember, a legbiztosabb szer, ha nem kívánja, bogy nagyon boldog legyen."
(Schopenhauer)
... |
|
|
|
|
|
|
|
... ezelőtt néhány költő
és gondolkodó elkezdte hirdetni, bogy a
lét szenvedés. A tanítás régi volt és meg-
lepő. Az elsők, akik erről beszéltek:
Byron, Leconte de Lisle, Schopenhauer,
Poe, Kierkegaard, Baudelaire azt mond-
ták, amit az őskínaiak, a hinduk, egyip-
tomiak, görögök, őskeresztények. A
tanítás hamar terjedt, és az életöröm-
fel... |
|
|
|
|
|
|
|
... Osvát Ernő
A beszéd a külső gondolat, a gondolat a beslő beszéd. - Antoin de Rivarol
Az akarat erős: vak ember egy bénával a vállán, aki lát. - Arthur Schopenhauer
Bár minden ember az lenne, aminek látszik; vagy pedig ne látszanék olyannak, ami nem! - William Shakespeare
... jobban szeretem, ha mindenki utál, mintha színészkednem kell bárki ... |
|
|
|
|
|
|
|
... irása:
A világ az én szememmel egészen más.
A törvényen kívüli szomorúság
Az igazság pedig ez: nyomorultaknak kell lennünk, és azok is vagyunk. (Arthur Schopenhauer)
A mottóban szereplő ,,igazság" meglehetősen korszerűtlennek tűnik fel manapság. Egy dekadens kor szülötte, amikor az értelmiség ,,vevő volt”... |
|
|
|
|
|
|
|
... honnan támad rá.
A nők, ha szeretnek, mindent megbocsátanak nekünk, még ballépéseinket is; De ha nem szeretnek, semmit sem néznek el nekünk, még erényeinket sem.
Schopenhauer:
A véletlen is szükségszerűség.
Ritkán gondolunk arra, amink van, és túl gyakran arra, amink nincs; Ez a magatartás több nyomorúságot okozott már az emberiségnek, mint az összes ... |
|
|
|
|
|
|
|
... helyét.
- Fontos, hogy úgy találjuk meg a helyünket, hogy mindaz, amit várunk és remélünk, mindkettőnk számára megvalósuljon. Csak így tudunk hűségesen bennmaradni a kapcsolatban. Schopenhauer szemléletes példájával: egy hideg, téli napon a sünök fáztak, s addig-addig fészkelődtek, míg annyira közel kerültek egymáshoz, hogy a tüskéikkel már nem szúrták a másik... |
|
|
|
|
|
|
|
... tudja, hogy honnan támad rá.
A nők, ha szeretnek, mindent megbocsátanak nekünk, még ballépéseinket is; De ha nem szeretnek, semmit sem néznek el nekünk, még erényeinket sem.
Schopenhauer:
A véletlen is szükségszerűség.
Ritkán gondolunk arra, amink van, és túl gyakran arra, amink nincs; Ez a magatartás több nyomorúságot okozott már az emberiségnek, mint az ö... |
|
|
|
|
|
|
|
A némafilmet a hangosfilm némította el. (Török László)
A babona olyan, mint a szentjánosbogár: sötétre van szüksége ahhoz, hogy világíthasson. (Schopenhauer)
Jó orvos is lehet csapnivalóan rossz beteg. (Wilde)
Embertelenségre csak az ember képes. (Török László)
A tévedés híd a tapasztalatlanság és a tudás között. (Phyllis Theroux)
... |
|
|
|
|
|
|
|
...
Ritkán gondolunk arra, amink van, és túl gyakran arra, amink nincs; Ez a magatartás több nyomorúságot okozott már az emberiségnek, mint az összes háború és járvány együttvéve.
/S... |
|
|
|
|
|
|
|
... mélységek felé. Ami körül vesz minket, az a megvalósult abszurditások világa. Nem lenne szabad léteznie, de mégis létezik.
Épen, egészen
Amikor az öregedő Schopenhauer azt mondta, hogy ,,Az egészség nem minden, de egészség nélkül minden semmi", akkor valójában egy rejtett filozófiai paradoxont fogalmazott meg. Az egészség nem minden, hanem a mi... |
|
|
|
|
|
|
|
... a hiányt tapasztalták.
Vajda az átmenet költője a magyar lírában. Eszmei értelemben a Petőfi-féle polgári radikalizmus következetes hirdetője, a személyesség szintjén a schopenhaueri életfájdalom megfogalmazója. Átéli a XIX. század második fele centrumnélküliségének következményeit, és többnyire jelentős művészi szinten tolmácsolja is azt. Stilisztikai-poétikai szinten ... |
|
|
|
|
|
|
|
... szélsőjobboldali lap (Virradat) is leközölt.
A Fény, fény, fény 1925 és A Sátán műremekei 1926 utáni évek termését fordulatot hozó kötetben összegezi (Te meg a világ, 1932). Schopenhaueri és nietzschei indíttatású individualizmusát a modem relativizmus érvei erősítik, Bertrand Russell nyomán ,,egy lehetséges világként" szemléli az egyént. Érzékletesség és drá... |
|
|
|
|
|
|
|
Megbocsájtani és felejteni annyi,
mint becses tapasztalatokat kidobni az ablakon.
/Schopenhauer/
... |
|
|
|
|
|
|
|
..."A teljesületlen kívánság okozta kín kicsiny ahhoz képest, amelyet a megbánás okoz: mert amaz a mindig kérdéses, beláthatatlan jövő előtt áll, emez a visszavonhatatlanul lezárt múlt előtt. "
Arthur Schopenhauer... |
|
|
|
|
|
|
|
... jellemző, és ezért teljességgel pótolhatatlan."|... |
|
|
|
|
|