|
|
|
Az Úr angyala megjelenik Máriának
Galileának Názáret nevű kis városában egy istenfélő, szent szűz élt.
Mária volt a neve és egy jámbor ácsmesternek, Józsefnek volt jegyese. Mind a ketten Dávid király családjából származtak. Mária mindennél jobban szerette a jó Istent és igen sokat imádkozott. Hat hónappal Zakariás látomása után Isten elküldte Gábor főangyalt Máriá... |
|
|
|
|
|
|
|
... nagyobb hatalmú fejedelem lesz. (A belső-ázsiai népeknél a víz szimbóluma a hatalmat jelöli.) Ez tipikus dinasztikus eredetmonda, melynek lényege, hogy a születendő utódokat már előre magasztalja, és fényes jövőt jósoljon egy még nem létező dinasztiának.
Honfoglalás
A turul második szerepe a honfoglalás legendájában van. E szerint a magyarok fejedelme még a l... |
|
|
|
|
|
|
|
|
...
Jézus a királyi menyegző példázata
Mát 22,1-2
az ítéletre való felkészülés lényegét foglalja össze és az üdvösség feltételére rendkívül hangsúlyosan mutat rá a királyi menyegző.
Fontos mozzanat, hogy a menyegzőt e példázatban egy király szerzi, ami hangsúlyozza a részvétel különleges kiváltságát. A meghívás által a király rendkívüli megtiszteltetésben kív... |
|
|
|
|
|
|
|
MADÁCH IMRE
(1823-1864)
Madách Imre családja már a XVII. században is a nemesi világ legkulturáltabb rétegéhez tartozott. Madách Gáspár tisztelt tudós-poéta az 1600-as években, az ő nagybátyja Rimay János volt, a Balassi Bálint utáni nemzedék legjelesebb magyar költője. A Madáchok nemzedékről nemzedékre örökítették a műveltség és az irodalom szeretetét, é... |
|
|
|
|
|
|
|
|
A Jó és a Rossz ősidők óta elválaszthatatlanok egymástól. Ahogy pokol nélkül nincs menyország, úgy Ördög sem létezhet Angyal nélkül. Együtt, egymás ellen dolgoznak, ahogy a jin és a jang a kínai filozófiában.
Mióta világ a világ, az ördög bűnre csábítja, szüntelenül kísérti az embert. Már a Paradicsomban is ott volt, kígyó képében, megkóstoltatta Évával a tudás almáját. ... |
|
|
|
|
|
|
|
... felebarát!
A szeretet útjával áldj meg,
amint láthatom Máriában,
hogy akive... |
|
|
|
|
|
|
|
Mennyei jó Atyánk! Neked szenteljük ezt az órát, és ujjongva dicsérünk Téged, mert tudjuk, hogy Te voltál hajlékunk nemzedékről nemzedékre. Mielőtt hegyek születtek, mielőtt a föld és a világ létrejött, öröktől fogva mindörökké vagy te, ó Isten. Te teremtetted ezt a világot, és az elmúlt évben is Te igazgattad lépteinket. Te adtál erőt az élet terheinek elviselésére. Megköszönjük, ... |
|
|
|
|
|
|
|
... Igéjének drága magja hadd hulljon szívünk mélyébe, hogy ott teljes szépségében kibontakozzék. Van-e ennél nagyszerűbb, mint az olyan szív, mely gazos parlagból Is... |
|
|
|
|
|
|
|
... fejedelem lesz. A belső-ázsiai népeknél a víz szimbóluma a hatalmat jelöli. Egy tipikus dinasztikus eredetmondával van dolgunk, melynek lényege, hogy a születendő utódokat már előre magasztalja, és fényes jövő jósoljon egy még nem létező dinasztiának.
2. A turul második szerepe a honfoglalás legendájában van. E szerint a magyarok fejedelme még a levédiai tartózkodásuk idején... |
|
|
|
|
|
|
|
... talán ennek köszönhető, hogy a közönség nem fogadja szívébe a darabot, s hamar lekerül a repertoárról. A "Délibáb" című folyóirat lelkesen köszönti Karádyt ebben a szerepében, egekig magasztalja, a drámai szerepek nyitányának tekinti ezt az alakítást, míg Schöpflin szemrehányásokkal illeti a színésznőt: hogy úgy játssza a szerepét, "mintha könyvből tanulta volna, mindig csak a hel... |
|
|
|
|
|
|
|
Érdekes, az ember keres, az ember talál is.... most a kosról is felleltem valamit :
( Romhányi József volt az író :)) ó
Egy KOS párbeszéde a visszhanggal
Egy kos szerette, ha szembe magasztalják,
ezért a visszhanggal nyalatta a talpát.
- Ki az, aki mindig okos?
- Kos!
- De sohasem tudálékos?
- Kos...... |
|
|
|
|
|
|
|
A Turul legendája
A Turul a magyar eredetmondák mitologikus madara. Kézai Simon szerint Attilától Géza fejedelem idejéig a koronás fejű turul volt a magyarok hadi jelvénye. A mondai Turul az élővilágban egy nagy testű sólyommal (altaji havasi sólyom, Falco rusticolus altaicus), vagy a kerecsensólyommal (Falco cherrug) azonosítható. A szó török eredetű (a togrul vagy turg... |
|
|
|
|
|
|
|
... A zsoltárokból hat, Ézsiás könyvéből négy, Jeremiás könyvéből egy idézetet vonatkoztattak a keresztre. Egy korabeli dicsérő ének a keresztet Krisztus Király győzedelmes fegyvereként magasztalja.
"A kereszt holtak föltámadása, a keresztények reménysége...
A kereszt a bénák botja, a szegények vigasza...
A kereszt a gazdagok gyeplője és az elbizakodottak me... |
|
|
|
|
|
|
|
Az ítélet
Az utolsó ítéleten Isten a baljára állítja Józsit aki nem volt nagy szent, de azért rossz embernek sem érzi magát. Ismeri a mennyről és a pokolról szóló tanítást, éppen ezért nem szeretne a "külső sötétségre" kerülni, ahol "sírás van és fogcsikorgatás". Odaáll ezért Isten elé, és azt mondja neki:
- Nézd, Uram, nem jó ez így. Odalenn a teológuso... |
|
|
|
|
|
|
|
DR.KISZELY ISTVÁN:A MAGYAR NÉPZENE ÉS ANNAK EREDETE
"A magyar népdal - olvassuk Kodály Zoltánnál - az egész magyar lélek tükre, a magyar nyelvvel egyidős; a magyarság történelme során kialakult és az évszázados - évezredes - használatban csiszolódott népzenei hagyomány anyanyelvünkhöz hasonló érték. Benne mindannyian magunkra ismerhetünk, belőle mások is megismerhetnek b... |
|
|
|
|
|
|
|
... fejedelem lesz. A belső-ázsiai népeknél a víz szimbóluma a hatalmat jelöli. Egy tipikus dinasztikus eredetmondával van dolgunk, melynek lényege, hogy a születendő utódokat már előre magasztalja, és fényes jövő jósoljon egy még nem létező dinasztiának.
2. A turul második szerepe a honfoglalás legendájában van. E szerint a magyarok fejedelme még a levédiai tartózkodásuk ... |
|
|
|
|
|
|
|
... Isten szeretete mint valami áradat, tör be a szívünkbe. Ilyenkor az embernek felemelő érzései vannak és minden más teremtményt szeretne felszólítani, hogy vele együtt dicsérje és magasztalja Isten kegyelmének csodálatos és nagy voltát. Ezek a szívünk talajából feltörő érzések nem csupán érzelmiek, hanem Isten Lelke által munkált szent érzések, amiket Isten gyermeke világ... |
|
|
|
|
|
|
|
... hogy vereséget szenvedjen.
Pálnak megvan az a bizonyos reménysége, hogy Jézus Krisztus megdicsőíttetik az ő testében, akár élete, akár halála által. Élete azért magasztalja Őt, mivel neki szentelte azt és az emberek Jézus kegyelmi erejét látják hatni abban. Pál engedi, hogy a Megváltó használja és felhasználja őt. Teste eszköz az Úr dicsőségére, aki ... |
|
|
|
|
|
|
|
Engem gyengébbnek faragtál ki,
Hogysem próbáidat
Állhatnám, Uramisten
Dícsérve Téged rendületlenül.
Azért ígyen könyörgök Hozzád:
Ne próbálj engemet!
Tudom, hogy vannak választottjaid,
Akiket szentté finomít a bánat,
Akiket hőssé edz a szenvedés,
Akik áldják és magasztalják
Süvöltő ostorod,
Mert minden csapás nyereség nekik.... |
|
|
|
|
|