Belépés
Utazás Londonba Húsvétkor
... volt, úgyhogy zöld utat kaptunk.

Nem sokan voltak még, a sor elejére állhattunk. Zoli bement az épületbe a mosdóba, és kicsit körülnézett, akkor derült ki, hogy a bejelentkezés a kompra az útlevél ellenőrzés előtt volt, csakhogy arra a bódéra is csak annyi volt kiírva, hogy útlevél, és semmi mozgást nem láttunk benne. De itt is megkaptuk a beszálló kártyákat és az autó ...
A Nexus
A tűzijátékot szervező Nexus Reklámügynökség VIP-vendégei egy egykori kompra kaptak meghívót a tűzijáték-néző partyra. A Csata komphajón azonban szétázott az exkluzív vendégkör, pedig a Nexus sms-ben figyelmeztette saját vendégeit, hogy a várható rettenetes időjárás, jégeső miatt az esőkabátjukat ne felejtsék otthon. A rakétákat kilövő alvállalkozóikat viszont látszólag elfelejtett...
Az angol királynő parkjában
... parkját hívják így.
Hamisított vonatjeggyel érkeztem, ami most 12 csomag cigaretta ára, s a jegy a Budapest-London távra szólt izgultunk, hogy érvényes-e London-Dover közt közlekedő kompra, melyről tudtuk, hogy nem vonat, mert vízen jár. Érvényes volt.
Tél vége volt, elvileg két hónapig maradhattunk Angliában, ha a bevándorlási hivatal elhiszi, hogy van pénzünk és van ho...
besz 2.
... elindultunk alvós vonattal Hainan szigetére. Miután felébredtem és lemásztam "magaslati ágyamról" a tenger tárult a szemem elé:) Oh..:) Olyan szép... Épp a vonatunkat tologatták ide-oda egy kompra (!). Elég durva, hogy komp visz át egy vonatot:) Megérkeztünk Haikouba, Hainan fővárosába. Próbáltunk buszt keresni, de mivel nem túl sokra jutottunk, hosszú tanakodás után ilyen m...
Grimm-Az ördög 3arany hajszála
... vitesd át vele magad, odaát megtömheted a zsákodat.
A kapzsi király tüstént útra kelt; odaért a folyóhoz, és intett a révésznek, vigye át. Az előcammogott, föltessékelte a királyt a kompra, és mikor átértek a túlsó partra, kezébe nyomta az evezőt, kiugrott és elszaladt. Attól fogva a királynak kellett ide-oda eveznie a két part közt; ez volt a büntetés gonoszságáért.
Mos...
Az ördög három arany hajszála
... vitesd át vele magad, odaát megtömheted a zsákodat.
A kapzsi király tüstént útra kelt; odaért a folyóhoz, és intett a révésznek, vigye át. Az elocammogott, föltessékelte a királyt a kompra, és mikor átértek a túlsó partra, kezébe nyomta az evezot, kiugrott és elszaladt. Attól fogva a királynak kellett ide-oda eveznie a két part közt; ez volt a büntetés gonoszságáért.
Mos...
Kompra várva !
Hazafelé
... haladt.

Aztán, amikor sorra kerültünk, akkor kiderült, hogy nemcsak az ellenőrzés tartott sokáig, de a komp is megtelt és már nem fértünk föl rá. Fizetnünk ugyan nem kellett a másik kompra, de 2 órát várakoznunk igen. Az este 10 órakor (európai idő szerint 11-kor) induló hajóval éjjel egyre sikerült partot érnünk Franciaországban, ahonnan még kb. 2-2,5 óra autózás...
Mese
... át vele magad, odaát megtömheted a zsákodat.

Norvégia 1. nap
... tervezett megállást kellett beiktatnom Berlin felett. Majd nem sokkal fél négy után Rostockba értem, ahol a még olcsóbb benzinből teletöltöttem az autót. Majd várni kellett 3/4-ed ötig a kompra való beszállással. Az óriás komp, mely a Scandlines társaság üzemeltetésében viszi az autókat Rostock és Gedser között aztán neki vágott az 1 óra 45 perces útnak. A fedélzeten sok minden ka...
Szent János napja
... városában az ún. Jánoska-eresztést eleinte csak a vízimolnárok ünnepelték. Estefelé kihozták a szent szobrát, zöld ágakkal, templomi zászlókkal, fáklyával, égő gyertyákkal dereglyére vagy kompra vitték, és egy feldíszített emelvényre állították. A dereglyét kivilágított, feldíszített csónakok követték. A vízi körmenet evéssel-ivással, mulatsággal fejeződött be a főtéren.
x
... tudom, miért, egyre csak erre a szellős márciusi napra gondolok.
Elmélyülnek az árnyak, s a jószágok megtérnek karámaikba.
Szürke fény borul a magányos mezőkre, és a falusiak kompra várnak a parton.
Nem tudom, miért, lassú léptekkel visszafordulok.

15.

Futok, mint a saját illatától megvadult pézsmaszarvas vágtat az erdő árnyai alatt.
Minden nap egy új nap!
Hazaérkeztünk Szántódról! Jó volt az utunk, a Kompra sem kellett várni folyamatos a közlekedése.
Több balesetet láttunk, még a helyszinelés tartott némelyiknél. Beborult az ég fellettünk, talán kettős fronthatás volt. Szinte kisértek a felhők.Nekünk szerencsés utunk volt, velünk volt az utazók védőszentje "Szent Kristóf" medálom.
Szent Kristóf Napja Szántódon! Az egész dé...
Magyar önvédelmi erőt: a lincs
... bizony... Emlékezzünk csak ama rettenetes, mintegy három évvel ezelőtt Mohácson történt szörnyű tragédiára, amelynek során két ártatlan kisgyermek veszett a jeges Duna habjai közé, miután a kompra vezető lehajtón egy autó a benne ülő csöppségekkel elindult, s a folyóba gurult. A szülőket a bíróság utóbb felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte. Persze, ők szegények magyarok voltak.....
amelyben a zöldár elönti a ...
... Cseppcsányi.
Tuka szeme furcsán csillogott, de mosolygott, határozottan mosolygott! Sankó a fa alá irányította a csónakot.
- Gyertek le! - kiáltotta.
Palánk Géza a közeledő kompra nézett, majd így szólt:
- Majd a kompra szállunk. Kifoghatnátok a sátrat! Sankó bólintott, megmarkolta az evezőket, s a bokrok
között a sátor után evezett....
amelyben a szigetlakók hadi ..
... Cseppcsányi kicsit szégyenlősen válaszolt:
- Arra gondoltam, hogy elültetjük. De Palánk Géza nem nevette ki.
- Jó gondolat! - hagyta helyben Cseppcsányi ötletét A kompra várni kellett, leültek a fűbe a pipázó öreg
mellé. Az öreg füstölt, hunyorgott, meg-megnézte a szatyrok tartalmát, a fiúkat, majd két pöfékelés közben odaszólt:
- Aztán ...
amelyben egy sündisznót ...
... kezébe.
- Hozzatok húst, krumplit, zöldpaprikát, hagymát. Gulyást fogunk főzni, bográcsban.
A komp éppen indulni készült, Cseppcsányiék integettek, hahóztak, majd lihegve felszaladtak a kompra.
- Köszönjük! - szólt udvariasan Cseppcsányi.
A kompos biccentett, hogy nincs mit, majd megkérdezte:
- Nem láttátok Pólika Pált?
-...
Nyár a szigeten
... magukhoz tértek, Tuka kiadta a parancsot:
- Gyerünk a komphoz!
Leballagtak a Duna-partra, Palánk Géza kétszer is, mivel egyszerre nem tudta lecipelni a csomagjait.
A kompra várni kell, ahogy megtudták egy pipázó öregembertől. Arra a kérdésre pedig, hogy mikor jön a menetrend szerinti következő járat, azt felelte hunyorogva:
- Az a sörtől függ! Mármi...
KORFU 2
... és a hajón is , mire a kapitány rájött,hogy mire ez a ricsaj és visszatolatta a bárkát...Nem is tudom, mi lett volna velünk, iratok, pénz és sör nélkül a görög tenger parton. Behajózva a kompra , mindjárt ittunk egyet a nagy ijedségre a kantinban. A pincér ránézett a kirendelt sörmennyiségre, azt kérdezte, magyarok vagyunk-e? Lekesen bólintgattunk rá, mire vigyorogva megjegyezte ....
Szent János napja ...
1 2 3
Címkék: Utazás Londonba Húsvétkor, Szent János, Nexus Reklámügynökség VIP-vendégei, Megérkeztünk Haikouba, Hazaérkeztünk Szántódról, Szent Kristóf, Szent Kristóf Napja Szántódon, Palánk Géza, Pólika Pált, angol királynő, ördög három, zöldár elönti, szigetlakók hadi, útlevél ellenőrzés, beszálló kártyákat, tűzijátékot szervező, egykori kompra, tűzijáték-néző partyra, exkluzív vendégkör, várható rettenetes, rakétákat kilövő, bevándorlási hivatal, tenger tárult, vonatunkat tologatták, kapzsi király, túlsó partra, királynak kellett, büntetés gonoszságáért, ellenőrzés tartott, másik kompra, kompra való, óriás komp, autókat Rostock, vízimolnárok ünnepelték, szent szobrát, feldíszített emelvényre, dereglyét kivilágított, vízi körmenet, szellős márciusi, jószágok megtérnek, magányos mezőkre, falusiak kompra, saját illatától, erdő árnyai, helyszinelés tartott, utazók védőszentje, jeges Duna, kompra vezető, folyóba gurult, bíróság utóbb, közeledő kompra, kompra szállunk, sátor után, kompra várni, pipázó öreg,