|
|
|
..."Mily nagyszerű: látni a célt magát, s elérni, ha kell tűzön-vízen át."
/Ibsen/
... |
|
|
|
|
|
|
|
... eljutó nemzedék műveltebb elméit, mint Az ember tragédiája: az eszmék keletkezésének, elavulásának és új eszmék keletkezésének ez a nagy történelmi körképe. Ugyanaz az évtized szülte, mint Ibsen Peer Gyntjét és Flaubert drámai költeményét, a Szent Antal megkísértését.
A három nagy alkotóművész nem tudott, nem tudhatott egymásról, de végső lényegükben mind a három nagy ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
... és Rómában ugyanúgy, mint a jelenkor városaiban) a női "élettárs" - választás is szellemi problémává válni - a paraszt és minden természeti ember anyát választ gyermekeinek. Megjeleni az "ibseni házasság": a "magasrendű szellemi közösség", amelyben mindkét fél "szabad", szabad mint intelligencia, "szabad" a vér növényszerű unszolásától, mely szaporodni akar; Shaw mondja ki végül i... |
|
|
|
|
|
|
|
A tudás, ami nem gyarapszik naponta, naponta csökkenni fog. /Kína
*
Írni annyi, mint ítélőszéket tartani önmagunk felett. /Ibsen
*
Az anyagi és a szellemi világ mozgásrendszere egységet képez. /Fourier
*
Az emlékezés a találkozás egyik formája. /Kahlil Gibran
*
A távollét csökkenti a kis szenved... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ne használd azt az idegen szót, hogy ideálok¬! Van rá egy kiváló saját
szavunk - a Lhazugságok.... |
|
|
|
|
|
|
|
... Ionesco: Különóra
PETRUCHIO, RAVASZ - Shakespeare: A hárpia megzabolázása, avagy a makrancos hölgy
TOMÁS DE TORQUEMADA ATYA - Andrzejewski: Sötétség borítja a földet
KROGSTAD - Ibsen: Nóra
DORN - Csehov: Sirály
PISTI - Örkény István: Pisti a vérzivatarban
Homérosz,-Andrejewski-Pollesch-Márai -Hamvas-Kovalik: Odüsszeusz tours
KEREKES FERKÓ - Kálmán... |
|
|
|
|
|
|
|
... Álomkommandó Manó, Dunai: A nadrág igazgató, Gorkij: Éjjeli menedékhely Szatyin, Kornis: Körmagyar A milliomos, Koestler-Kingsley: Sötétség délben Rubasov, Brecht-Weill: Koldusopera A kolduskirály, Ibsen: Nóra Rank doktor, Molnár: Játék a kastélyban Turai, Pörtner: Hajmeresztő Victor Rosetti, Dürrenmatt: A nagy Romulus nagy Romulus, Strindberg: Haláltánc Kurt, Turgenyev: Egy hónap... |
|
|
|
|
|
|
|
... * Shepard: Valódi vadnyugat - Austin
* Mozart: Szöktetés a szerájból - Szelim basa
* Molnár: Úri divat - Juhász Péter
* Shaw: Pygmalion - Higgins
* Ibsen: Nóra - Helmer
* Ibsen: Rosmersholm - Rosmer
* Ibsen: Hedda Gabler - Tesman
* Ibsen: A vadkacsa - Gregers Werle
* Botho Strauss: Az idő és a szoba - Juliu... |
|
|
|
|
|
|
|
... ember.
A hazugság a gyengék fegyvere.
Aki ellenségével szövetkezik, saját testébe mártja a kést.
Butulescu:
A csúszó-mászók sohasem botlanak meg.
Ibsen:
Mindent vagy semmit.
Akinek küldetése van az életben, annak függetlennek kell lennie.
Az ügy, amely bűnben fogant, nem győzhet soha.
Rodin:
A szépség mi... |
|
|
|
|
|
|
|
... gyengék fegyvere.
Aki ellenségével szövetkezik, saját testébe mártja a kést.
Butulescu:
A csúszó-mászók sohasem botlanak meg.
Meyer:
A napnak is van foltja.
Ibsen:
Mindent vagy semmit.
Akinek küldetése van az életben, annak függetlennek kell lennie.
Az ügy, amely bűnben fogant, nem győzhet soha.
Mark Twain:
Az egyik... |
|
|
|
|
|
|
|
... ember.
A hazugság a gyengék fegyvere.
Aki ellenségével szövetkezik, saját testébe mártja a kést.
Butulescu:
A csúszó-mászók sohasem botlanak meg.
Ibsen:
Mindent vagy semmit.
Akinek küldetése van az életben, annak függetlennek kell lennie.
Az ügy, amely bűnben fogant, nem győzhet soha.
Rodin:
A szépség mi... |
|
|
|
|
|
|
|
... nem élet.
/Tennyson/
Isten semmit sem ad ajándékba.
/Mommsen/
A bizalmatlanság a biztonság anyja.
/Flaubert/
Mindent vagy semmit.
/Ibsen/
A szépség mindenütt ott van, nem rajta múlik, hogy nem látjuk meg.
/Rodin/
Amikor már semmire sem számíthatunk, mindenre kell számítanunk.
/Renard/
|... |
|
|
|
|
|
|
|
... (Madách: Csák végnapjai),
WANG (Brecht: A szecsuáni jólélek),
LUCIO (Shakespeare: Szeget szeggel),
MALVOLIO (Shakespeare: Vízkereszt vagy amit akartok),
PETER STOCKMANN (Ibsen: A nép ellensége),
A KIRÁLY (Illés Endre: Egyszárnyú madarak),
PÉTER KANCELLÁR (Németh László: VII. Gergely),
II. RICHARD (Shakespeare: II. Richard),
TUDÓS (Vörösmart... |
|
|
|
|
|
|
|
... (Herakleitosz)
"Ne légy ma ez
holnap emez
s jövőre ismét
mást szemezz.
Érc légy mely
mindig egy marad
ne törmelék - dirib - darab.
(Ibsen)
"Ám, úgy kell lennie:
A végtelen felé halad az út,
Amely a végtelenből érkezik."
(Illyés Gyula)
... |
|
|
|
|
|
|
|
A tudás, ami nem gyarapszik naponta, naponta csökkenni fog. /Kína
*
Írni annyi, mint ítélőszéket tartani önmagunk felett. /Ibsen
*
Az anyagi és a szellemi világ mozgásrendszere egységet képez. /Fourier
*
Az emlékezés a találkozás egyik formája. /Kahlil Gibran
*
A távollét csökkenti a kis szenved... |
|
|
|
|
|
|
|
Bajor Gizi színészmúzeum
Bayor Gizi, Beyer Gizella Színésznő
Született: 1893. május 19. Budapest, Magyarország
Elhunyt: 1951. február 12. Budapest, Magyarország
Életrajza:
férjei:
dr. Vajda Ödön, ügyvéd - 1920-1927, ... |
|
|
|
|
|
|
|
... volt.
55 éve történt, hogy megszületett Anatolij Karpov sakk nagymester.
Kereken 100 éve halt meg Henrik Ibsen norvég író, a drámatörténet legnagyobb alakja.
1937. május 23.-án halt meg Jon Davison Rockefeller amerikai nagytőkés, a család legendás vagyonának m... |
|
|
|
|
|
|
|
...1913 Június 6. (94 éve történt)
Megszületett Budapesten Gobbi Hilda
(Budapest, 1913. június 6. - Budapest, 1988. július 13.)
Jászai Mari-díjas, Kossuth díjas színművésznő, Örökös Tagja a Halhatatlanok társulatának.
Gobbi Hilda szobra a... |
|
|
|
|
|
|
|
... (Osztrovszkij: Farkasok és bárányok)
Gertrudis (Katona József: Bánk bán)
Vassza Zseleznova (Gorkij: címszerep)
Ferenc reichstadti herceg (Rostand: A sasfiók)
Aase (Ibsen: Peer Gynt)
Varvara (Pavlenko: Boldogság)
Huberné (Füst Milán: Boldogtalanok)
Eugénia (Mroľek: Tangó)
Öregasszony (Spiró György: Csirkefej)
Rizi (Örkény István... |
|
|
|
|
|
|
|
... emlékezete.
Fontosabb szerepek:
Shylock (Shakespeare: Velencei kalmár)
Vackor (Shakespeare: Szentivánéji álom)
Liliom (Molnár: Liliom)
Szellemfi (Szigligeti: Liliomfi)
Hjalmar (Ibsen: A vadkacsa)
Ezra Mannon (O'Neill: Amerikai Elektra)
Ványa bácsi (Csehov: Ványa bácsi)
Filmjei:
A dolovai nábob lánya (1916)
Ro... |
|
|
|
|
|