|
|
|
Csanádi Gábor Ferenc: Moralizálás és szereptévesztés
barikad.hu
2011, június 7 - 18:28
A Nemzeti Színház szerepéről, küldetéséről és igazgatójáról, Alföldi Róbertről a barikad.hu oldalon elmondtunk és leírtunk mindent, amit lehetett. Olvasóink ismerhetik álláspontunkat, amely természetesen nem változott. Ám nem véletlen, hogy egy latin eredetű kifej... |
|
|
|
|
|
|
|
... távozó.
Együttlét vége elválás; az élet vége a halál.
Hamarosan - legkésőbb a Kr. u. 4. század táján - önállósul a bölcsmondások műfaja a szanszkrit irodalomban, függetlenedve a versbetét-szereptől. Hasonlóan ahhoz, ahogy a késő-ókori görög (és ennek nyomán latin) irodalomban közkedvelt műfajjá vált a kétsoros epigramma-költészet, a szanszkrit irodalomban szokássá ... |
|
|
|
|
|
|
|
... füttyel köszöntsék,
S röhögjenek mint kárvallott kofán;
Titkolt szerelmét, mely előtte szentség,
Bírálja, méregesse e profán,
Ez a közömbös nép, vásári had: -
Ah, ily szereptől lelke elriad.
S mi haszna írni? Légy bár Dante, Tasso,
S Petrarca bűvös húrjait rabold el
Fejezhetsz-é ki annyit, mint csak egy szó,
Mit ajk az ajkon lágyan súgv... |
|
|
|
|
|
|
|
... távozó.
Együttlét vége elválás; az élet vége a halál.
Hamarosan - legkésőbb a Kr. u. 4. század táján - önállósul a bölcsmondások műfaja a szanszkrit irodalomban, függetlenedve a versbetét-szereptől. Hasonlóan ahhoz, ahogy a késő-ókori görög (és ennek nyomán latin) irodalomban közkedvelt műfajjá vált a kétsoros epigramma-költészet, a szanszkrit irodalomban szokássá ... |
|
|
|
|
|