Belépés
Sűrű lesz az április Füreden. Koncertek,Jókai napok bableves
Sűrű lesz az április Füreden. Koncertek, Jókai napok bableves főző-versennyel, és megékezik az első hajó

...
Mit tegyünk ha maradt még jócskán a sonkából?
... mostanában nem akarunk sonkára nézni, elég volt most az Ünnepkor, akkor porciózzuk ki, rakjuk zacskóba, vagy fóliába, aztán menjen a fagyasztóba. Néhány hónapon keresztül akár babgulyásba, bablevesbe, krumplilevesbe, rakott krumpli megbolondítására, de rántottába is tökéletes. Volt olyan ismerősöm, aki ledarálta és fasírtot készített belőle, ugyancsak finom csemege lett.
Ha t...
Nagymamáink házi praktikái
... pikk-pakk lejön a bőre.
• Ha túl világos, sápadt a tojás sárgája, piskótához, rántottához, nokedlihez, stb. teszek bele egy kis kurkumát. Nagyon szép színe lesz tőle.
• A bablevest rántás helyett úgy sűrítem, hogy a benne főtt zöldséget összeturmixolom. Így mindenki megeszi, finom és egészséges is!
• A szárított zeller- és petrezselyemlevelet mozsá...
Nagymamáink házi praktikái – 46 praktika a háztartásba
... Ezután pikk-pakk lejön a bőre.
A szárított zeller- és petrezselyemlevelet mozsárban összetöröm, ...
Havas Éva versei
... fészkelem,
szelíd szíveink egyszerre dobognak,
ránk vonja csodás fátylát a szerelem.

BABLEVES - PARAFRÁZIS

Bablevest főzött jó anyám
jó lesz vidékre - így tanyán
motyog
s rotyog

a paprikás és füstös lé
jó csípőset is tett belé...
Házi praktikák
Ha a csirkemájat sütés előtt villával megszurkáljuk, nem "köpköd" sütés közben.

Amikor olcsóbb citromhoz jutok, bevásárolok belőle akár 1-2 kg-t is. A jól megmosott gyümölcs héját lereszelem, és cukorral összekeverve egy műanyag, zárható tetejű edénybe teszem és lefagyasztom.
Süteményekhez kiváló. A levét kifacsarom, és jégkockakészítőbe téve lefagyasztom. Bármikor ...
Palacsinta

PALACSINTA

Kalkuttai Szent Teréz. Közismertebb nevén: Teréz Anya, a szegények, a kitaszítottak, bénák, vakok oltalmazója. A Szeretet Misszionáriusa. Szent volt. Boldoggá avatták.
Ma is vannak Teréz Anyák! Itt élnek közöttünk. Nem fogják őket boldoggá avatni. Nem is...
Duna-Dráva Nemzeti Park
... évtizedekkel ezelőtt megszűnt itt is.

Csoportunkat Hengerics József polgármester fogadta a Faluházban. A program itt is ebéddel kezdődött, megkóstoltuk a szegények eledelét, a bablevest és a babos tésztát, hozzá otelló és noha (nova) bort is kaptunk. Megnéztük templomukat, megtapsoltuk a sváb (cepedli), és a horvát (kolo) táncokat bemutató falusi fiatalok előadását. A ...
Somogyországi barangolásaink
... utaztunk. A környék egyik nagy hagyományőrző településén csoportunkat a helyi polgármester üdvözölte a Faluházban. A program itt is ebéddel kezdődött, megkóstoltuk a szegények eledelét, a bablevest és a babos tésztát, hozzá otelló és noha (nova) bort is kaptunk. Megnéztük templomukat, majd a Faluházban megtapsoltuk a sváb (cepedli), és horvát (kolo) táncokat bemutató falusi fiatal...
Bableves
Véget ért az ötnapos pihenés. Holnap ismét Pestre megyek. Ez a hét is rövid lesz. Tanultam, sokat tanultam, de minden nappal közeledik a vizsga. Hiába februárban lesz, időben szeretek felkészülni. Tegnap bablevest főztem, régen volt, jól sikerült. Alapja jó kis füstölt kolbász volt. Ma lusta voltam és tálat hoztam, ez is jó választás volt. ...
December
... őket. Közben azért vezetem a háztartást is. Ma magyaróvári szeletet sütöttem. Sikerült! Az előző próbálkozásnál sokáig sütöttem és a sonka szinte elégett. Most kellemes íze lett. ...
Szenteste napja
... ostyát, piros almát, hogy egészségesek maradjanak.

A családok böjtölnek, és csak este fogyasztják el a böjti vacsorát. Ez eredetileg alma, dió, méz és fokhagyma, majd vajas bableves hús nélkül (böjtös bableves), végül mákos guba volt, de újabban kialakult hogy hal, illetve töltött káposzta kerül ilyenkor az asztalra. A néphagyomány szerint a karácsonyi asztal fontos sze...
Szenteste.......
... ostyát, piros almát...), hogy egészségesek maradjanak.

Sárközi György versei
... akasztják.
Szelíden jár a nap arany vasalója,
S egy-kettőre száraz ing, harisnya, pólya.

A kis babakonyhán nagyban készülődnek:
Ne kopjon fel álla a tálhoz ülőknek.
Fortyog a bableves, sistereg a hurka,
Jó ebéd lesz máma, noha kissé kurta.

Nagy kanállal enni nem lehet bizony ma,
Nagymosásos napon soványabb a konyha.
No, de a...
Sárközi György: Babaváros
...
S egy-kettőre száraz ing, harisnya, pólya.

A kis babakonyhán nagyban készülődnek:
Ne kopjon fel álla a tálhoz ülőknek.
Fortyog a bableves, sistereg a hurka,
Jó ebéd lesz máma, noha kissé kurta.

Nagy kanállal enni nem lehet bizony ma,...
Bevásárlás
Reggel zöldségesnél és a Sparban voltam. Volt mindenhol minden. A Sparban kicsit nagyobb tömeg, de ezt leszámítva minden a szokásos volt. Szombatra bableves készül majd, Vasárnapra pedig csirkemell paprikás lesz a menü. Szombaton munka. Péntek, Vasárnap szabad. ...
Éjszaka
Éjjel az egyik számítógép leállt. Ezen kérünk és adunk engedélyét, maradt a telefon. Hozzá vagyunk szokva, hiányzott!
Délig aludtam, nagyon jól, mert úgy ébredtem, hogy teljesen kialudtam magamat. Sok intézni való volt. Sikerült mindent megoldani. Holnap bablevest eszünk, már készen van,
Pénteken Kimlén leszek, szombat éjjel is, vasárnap éjjel Moson....
Bableves
Ma gyors ebédet készítettem, hála a kuktának. Jó sok lett megint, de elfér a hűtőben. Holnap tortellini lesz, ezt csak ki kell főzni. Vasárnap tarját sütök, hétfőn bolognai lesz az ebéd.
Átnéztem részletesebben a szeptemberi beosztásomat, azért a hónap második fele elég fárasztó lesz 14 nap alatt 3 nap pihenővel mindegyik éjszakás után van, így a 24 órában két alvás is van, ma...
Fogyókúra
... mustár, tea, citrom, zsemle ízléses, már-már esztétikai élményt nyújtó elhelyezése az asztalon, mire a többiek felébrednek, frissen mosott káposztalével, kekszreszelék.
Ebéd: Gőzölgő bableves, csülökpörkölt, uborkasaláta lerajzolása, kiszínezése. 1 szelet kétszersült harmadszor is átsütve, nagy pohár Igmándi.
Vacsora: Hasított karalábé, dúsan díszített sárgarépaszeletekk...
Este hat után
... az éhséged, melegíts fel egy kevés levest és fogyaszd el! Legjobb ilyenkor a csirkehúsleves, illetve a zöldségleves. Fontos azonban megjegyezni: nem érdemes estére lencse-, borsó-, vagy bablevest fogyasztani, mert ezek nyugtalan alváshoz vezethetnek.

3. Mandula
1 2 3 ..........37 38 ......56 57 ......74 75 76
Címkék: Havas Éva, Duna-Dráva Nemzeti Park, Sárközi György, Kalkuttai Szent Teréz, Teréz Anya, Szeretet Misszionáriusa, Teréz Anyák, Csoportunkat Hengerics József, Pénteken Kimlén, április Füreden, első hajó, tojás sárgája, bablevest rántás, benne főtt, szárított zeller-, csirkemájat sütés, levét kifacsarom, szegények eledelét, babos tésztát, környék egyik, helyi polgármester, ötnapos pihenés, előző próbálkozásnál, sonka szinte, családok böjtölnek, böjti vacsorát, néphagyomány szerint, karácsonyi asztal, tálhoz ülőknek, szokásos volt, egyik számítógép, szeptemberi beosztásomat, hónap második, többiek felébrednek, kevés levest, jozanakaroklenni, megbolondítására, összeturmixolom, misszionáriusa, részletesebben, csirkehúsleves, barangolásaink, krumplilevesbe, próbálkozásnál, kekszreszelék, káposztalével, csülökpörkölt, hagyományőrző, somogyországi, megszurkáljuk, kitaszítottak, süteményekhez, beosztásomat, polgármester, megtapsoltuk, egészségesek, csoportunkat, évtizedekkel, megkóstoltuk, néphagyomány, uborkasaláta,